News

25 Juli 2020

Registratieverplichting horeca

Graag informeren wij u over nieuwe maatregelen van de overheid. Hieronder vindt u de publicatie van de maatregelen en een link naar de aanvraagformulieren.

"Elke horecauitbater moet de contactgegevens (naam, telefoonnummer of e-mailadres) van één klant per tafel registreren bij aankomst en bewaren gedurende 14 dagen om later contactonderzoek te faciliteren. Die contactgegevens mogen enkel worden gebruikt voor de strijd tegen Covid-19. Ze moeten worden vernietigd na 14 dagen en de klanten moeten uitdrukkelijk hun akkoord geven. Klanten die dit weigeren, wordt de toegang tot de horecazaak bij aankomst geweigerd.


Horecauitbaters kunnen voor deze registratie een voorbeeldformulier gebruiken. Er is een formulier voor horecauitbaters uit Vlaanderen, Brussel of Wallonië. Deze formulieren werden opgesteld in samenwerking met de horecafederaties."

 


Meer info op de website van de FOD Economie: 

 

Alle nieuws
Stuur ons een berichtje.
Indien u doorgaat met surfen op onze site, aanvaardt u onze Privacybeleid.
Ok